קורס שמאי רכוש במכללת השמאים

שמאי רכוש מוסמך,.. הינו בעל המקצוע היחידי בישראל המאושר על ידי בתי המשפט ובכלל לערוך שומות ו/או הערכת מיטלטלין ורכוש בכל המקרים שנרשמו לעיל לרבות במקרים של נזקי איבה, טרור ומלחמה.
למותר לציין כי קורס שמאי רכוש אשר מתקיים במכללת השמאים נועד להכשיר את כל בעלי המקצוע החופשיים לדוגמא: קבלנים, מהנדסים, אינסטלטורים, שמאי רכב, שמאי מקרקעין, חשמלאים, מתווכים, בעלי תעודת בגרות או תואר ראשון ומעלה כאשר הגיל המינימלי הדרוש לקבלתו לקורס הוא מעל גיל 28, ובכפוף לראיון קבלה אשר מתבצע ע"י המרצה ומנהל המכללה מר חיים שריקי.
קורס שמאות רכוש נועד להכשיר את הסטודנטים שנרשמו לעסוק במקצוע תוך לימוד מעמיק של יסודות המקצוע לרבות מתן כלים איכותיים ומקצועיים על מנת לאפשר לבוגרי הקורס לעסוק במקצוע באופן מקצועי ומהימן ללא מורא ו/או משוא פנים.
מתפקידו של שמאי רכוש לבחון את הנזקים ו/או את פרטי הרכוש הדרושים לרבות מכונות לתעשייה, ציוד למסעדות, תכולות בית ומשרדים, תכולות ציוד ורכוש למפעלים לרבות בדיקת כיסוי ביטוחי ו/או שקיימת עילה לתבוע את צד שלישי כלומר את מי שגרם לנו לנזק.
כמו כן, מתפקידו של שמאי רכוש לערוך שומות של נזקי איבה, טרור ומלחמה ולהגישם למס רכוש שבאחריות המדינה. מה גם שאותם בוגרי הקורס לאחר כשנתיים וותק במקצוע, ניתנת להם האפשרות להגיש מועמדות להתקבל למס רכוש.
תוכנית הלימודים:
מניסיונו האישי של מנהל המכללה מר חיים שריקי שמאי רכוש בכיר מזה כ 45 שנות ניסיון ומוניטין, נבנתה תוכנית לימודים ייחודית הכוללת: מבוא לשמאות, לימודי יסודות ומושגי ביטוח, אתיקה מקצועית, ומקצועות ליבה המהווים אבני דרך לעיסוק בתחום לדוגמא: נזקי הצפה, רטיבות ומים, נזקי אש והתלקחות- עבודה בשיתוף פעולה עם חוקרי שריפות, הערכת תכולה ציוד ומיטלטלין, כלי עבודה נחוצים לשמאי, הערכת שווי מכונות וציוד למסעדות ומפעלים, מימוש מהיר והערכת שווי פרטי אספנות, מבוא לנזקי חקלאות וזיהומי קרקע, צילום תרמי ודגימות חול במעבדה, הערכת נזקים במוצרי עץ ריהוט ומטבחים, סקרי שוק, מקורות של מחירונים, מבוא לאחריות מקצועית של ספקים – יצרנים חנויות ומוכרנים, נזקי חשמל מחשבים ובית חכם, כתיבת חוות דעת מומחה לבית המשפט בהנחיית עורכי דין מהשורה הראשונה בישראל ועוד עשרות נושאים הנלמדים בקורס שמאי רכוש במכללת השמאים.
בתום הלימודים על הסטודנט להגיש פרוייקט גמר המהווה דוגמא לחוות דעת בנושאים שנלמדו בקורס לדוגמא: חוות דעת לנזקי אש, הצפה, רטיבות, הערכת רכוש למימוש מהיר, וכו'.
משך הקורס כ 13 מפגשים בני 3 שעות, זכותו של הסטודנט להיעדר עד 2 שעורים תוך התחייבותו של המרצה במכללה להשלים לסטודנט את החומר החסר, כמו כן במהלך הקורס יתקיים סיור באתר כל שהוא לשם המחשת נזקים בדומה לסטאג' מהיר שנערך במסגרת הלימודים והכשרה, תוך תרגול מעשי בכתיבת אומדן נזקים וחוות דעת מומחה על ידי הסטודנט.
מכללת השמאים הינה המכללה היחידה בישראל אשר מוכרת על ידי ארגון שמאי רכוש בישראל ומפוקחת באופן אישי על ידי יו"ר הארגון להלן מר חיים שריקי.
בוגרי קורס שמאי רכוש במכללת השמאים זוכים להתקבל באופן אוטומטי ל ארגון שמאי רכוש בישראל, תוך פרסום תמונתם, מספרי טלפון ותפקידם כשמאי רכוש מוסמכים, כך שבחיפוש ברשתות המדיה לרבות גוגל, יופיע שמו של השמאי ופרטיו שנזכרו לעיל.
כמו כן מקבלים הבוגרים 3 תעודות, האחת תעודת גמר ממוסגרת לקיר, כרטיס תעודת שמאי ממוספרת עם תמונה בדומה לרישיון נהיגה, וכרטיס נוסף המהווה חברותו של הבוגר בארגון שמאי רכוש בישראל.
סיום קורס ותעודות
תעודת "סיום קורס שמאות רכוש" מטעם מכללת עדיף בחתימת מנכ"ל המכללה, יו"ר איגוד שמאי הביטוח בישראל ויו"ר ענף רכוש, תינתן לכל מסיימי הקורס שעמדו בהצלחה בכל הבחינות הפנימיות ובפרוייקט הגמר.
תעודה מטעם משרד העבודה תינתן לכל מסיימי הקורס שיעמדו בהצלחה בדרישות משרד הכלכלה : בחינה חיצונית וציון 60 ויותר על פרוייקט הגמר.
לסיום: תוכנית לימודי שמאות רכוש נבנתה על ידי חיים שריקי ונכתבה על פי ניסיונו הרב בתחום, תוך הדגש לייחודיות ועבודה מעשית בשטח, ולא על פי תאוריות כאלו ואחרות, אלא ע"פ מקרים אמיתיים שטופלו במהלך עשרות שנים של התפתחות וניסיון בעיסוקו של חיים שריקי בתחום כשמאי רכוש בכיר, וכשמאי מומחה לבית המשפט בה הוא ממונה באופן שוטף ע"י מגוון שופטים בבתי המשפט בכל רחבי הארץ במטרה לקבל את חקר האמת תוך קבלת חוות דעת המגבשת בדיוק את הנזקים שנצפו ללא מורה ו/או משוא פנים.